Το καλάθι μου

{{ order.total_quantity }} Προϊόντα

Δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι αγορών σας.
{{ item.title }}

{{key}}

{{value}}

{{item.total_price}} {{item.total_discounted_price}}
Σύνολο : {{order.total_cost}}
Ποσό Έκπτωσης : {{order.savings}}
Τελικό Ποσό : {{order.final_cost}}
ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ

Τριχόπτωση και Διατροφή

Τα υγιή μαλλιά σε γενικές γραμμές αποτελούν ένδειξη καλής υγείας και σωστής φροντίδας. Οι περισσότεροι άνθρωποι με υγιή μαλλιά τηρούν σωστές διατροφικές συνήθειες. Το θέμα της διατροφής στην υγεία των μαλλιών είναι κάπως σύνθετο δεδομένου ότι η επίδραση της κακής διατροφής στα μαλλιά αργεί να φανεί και συνήθως συνοδεύεται και από άλλες συνθήκες που μπορεί να επηρεάσουν την υγεία των μαλλιών όπως είναι κάποιες συγκεκριμένες παθήσεις

  • κληρονομικότητα
  • λήψη φαρμάκων
  • ορμονικές διαταραχές
  • ψυχολογικό στρες
  • ηλικία κλπ.

Ωστόσο, έρευνες δείχνουν ξεκάθαρα ότι η υγεία των μαλλιών είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την διατροφή και ότι ελλείψεις σε θρεπτικά συστατικά σχετίζονται ξεκάθαρα με την απώλεια μαλλιών. Αυτός είναι και ο λόγος που η διατροφή αποτελεί πάντα μέρος της θεραπείας αποκατάστασης μαλλιών.

Τεχνικά, η διαδικασία που η διατροφή επηρεάζει την υγεία των μαλλιών είναι η εξής : η διατροφή εφοδιάζει και στηρίζει  τον οργανισμό σε επίπεδο ενέργειας και σε επίπεδο δομής. Τα μαλλιά είναι ένα δομικό στοιχείο του οργανισμού που χρειάζεται άλλα δομικά στοιχεία (πρωτεΐνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία… ), τα οποία λαμβάνονται από την διατροφή, για την υγιή ανάπτυξή τους.

Ένα ποσοστό της προσλαμβανόμενης τροφής χρησιμοποιείται  από τον οργανισμό για να καλυφθούν οι ενεργειακές του ανάγκες (δυναμική, θερμική, κινητική κλπ..), ενώ ένα μέρος της ενέργειας χρησιμοποιείται για τις ανάγκες της δομικής ανάπτυξης.   Η μετατροπή της τροφής σε ενέργεια και σε δομικά στοιχεία επιτυγχάνεται με  2 τρόπους :

Α) μέσω τον ενζύμων –συνενζύμων και των ορμονών που παράγονται από τον οργανισμό και

Β) μέσω της χρήσης βιταμινών τα οποία δεν παράγονται από τον οργανισμό (εκτός από την D)  και έτσι πρέπει να προσλαμβάνονται από την διατροφή.

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΥΓΙΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΑ ΜΑΛΛΙΑ

Οι κυριότεροι διατροφικοί παράγοντες που έχουν συσχετιστεί με την τριχόπτωση είναι οι πρωτεΐνες, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι βιταμίνες Α,C,E καθώς και μέταλλα όπως σίδηρος, ψευδάργυρος και χαλκός.

Πρωτεΐνες : Οι πρωτεΐνες είναι ένα δομικό συστατικό των ιστών του οργανισμού.. Μία διατροφή φτωχή σε πρωτεΐνες αναγκάζει τον οργανισμό να «κλέβει» πρωτεΐνες  από τα τριχοθυλάκια αναγκάζοντας τα να μπαίνουν σε τελογενή φάση που είναι και η τελευταία φάση του κύκλου ζωής της τρίχας. Αυτή η κατάσταση έχει ως αποτέλεσμα την μαζική απώλεια μαλλιών η οποία γίνεται φανερή σε 3-4 μήνες.

Βιταμίνες συμπλέγματος Β:

Β5 : δίνει στα μαλλιά  λάμψη, ελαστικότητα , δύναμη και προλαμβάνει την τριχόπτωση

Β12 και Β6: είναι υπεύθυνα για την μεταφορά οξυγόνου και αίματος στον θύλακα και στην τρίχα. Βοηθούν στην πρόληψη της τριχόπτωσης.

Β1 και Β2 : τροφοδοτούν τα τριχοθυλάκια και προλαμβάνουν την τριχόπτωση

Φυλλικό οξύ : το φυλλικό οξύ κατέχει πρωταρχικό ρόλο στην αναπαραγωγή των κυττάρων συμπεριλαμβανομένων και αυτών των τριχών.

Βιοτίνη : Η βιοτίνη είναι άλλο ένα στοιχείο το οποίο σχετίζεται με την απώλεια μαλλιών. Η βιοτίνη είναι υπεύθυνη για μία σειρά ενζυματικών αντιδράσεων στον οργανισμό  και είναι απαραίτητο για τον κατάλληλο μεταβολισμό των πρωτεϊνών, λιπαρών οξέων και υδατανθράκων. Ως εκ τούτου κακός μεταβολισμός των θρεπτικών συστατικών μπορεί να οδηγήσει σε κακή θρέψη των τριχοθυλακίων.

Βιταμίνη C:

Η βιταμίνη C βοηθάει στην παραγωγή και διατήρηση του κολλαγόνου, το οποίο είναι συνδετικό συστατικό των ιστών και των τριχοθυλακίων. Η βιταμίνη αυτή είναι επίσης ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό το οποίο βοηθάει στην καλύτερη υγεία των κυττάρων προλαμβάνοντας την πρόωρη γήρανση της τρίχας.

Βιταμίνη Ε:

Η βιταμίνη αυτή προάγει την σταθερότητα των μεμβρανών των κυττάρων και δρα ως ισχυρό αντιοξειδωτικό το οποίο βοηθάει την υγεία της τρίχας.

Βιταμίνη Α:

Η βιταμίνη Α (β-καροτένιο) είναι εξαιρετική βοήθεια για την διατήρηση της υγείας του επιθηλίου. 

Ψευδάργυρος και Χαλκός :

            Τα δύο αυτά στοιχεία είναι πολύ σημαντικά για την υγεία των μαλλιών καθώς συμμετέχουν στην πρωτεϊνοσύνθεση. Ο ψευδάργυρος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην σύνθεση DNA και  RNA το οποίο οδηγεί στον φυσιολογικό σχηματισμό τριχοθυλακίων. Επίσης ο ψευδάργυρους  βοηθάει στην σταθεροποίηση των κυτταρικών μεμβρανών.

 

Σίδηρος :

Ο σίδηρος είναι ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο για την καλή υγεία των μαλλιών. Η τριχόπτωση αποτελεί ένα από πιο χαρακτηριστικά γνωρίσματα της αναιμίας. Αν και ο μηχανισμός δράσης του σιδήρου σε σχέση με την υγεία των μαλλιών  δεν είναι απόλυτα ξεκάθαρος, πιθανολογούμε ότι σε περίπτωση χαμηλού σιδήρου το σώμα δίνει προτεραιότητα στην παροχή  οξυγόνου στα ζωτικά όργανα στερώντας από  άλλες λειτουργίες όπως είναι η διατήρηση των μαλλιών. 

 

Νερό :

Ο ρόλος του νερού είναι επίσης καταλυτικός. Το νερό είναι απαραίτητο για την μεταφορά των θρεπτικών συστατικών που χρειάζονται τα μαλλιά για να παραμένουν υγιή. Οι άνθρωποι με χρόνια αφυδάτωση παρουσιάζουν τριχόπτωση.

Γενικά στατιστικές έρευνες δείχνουν ότι άτομα τα οποία εμφάνισαν τριχόπτωση κατανάλωναν 1,5 φρούτο/ημέρα, πολύ λίγη ή καθόλου σαλάτα, μη ικανοποιητική πρόσληψη νερού και παράλειπαν ένα γεύμα/ ημέρα τουλάχιστον.

Όταν ο τρόπος ζωής ή οι αυξημένες ανάγκες του οργανισμού δεν βοηθούν στην πρόσληψη των κατάλληλων θρεπτικών συστατικών για την διατήρηση της καλής υγείας των μαλλιών τότε συστήνεται η χρήση κάποιου κατάλληλου συμπληρώματος διατροφής το οποίο θα καλύψει της τρέχουσες ανάγκες του οργανισμού.

Το Top 10  των τροφών που πρέπει να καταναλώνουμε για υγιή μαλλιά:

  1. Σολομός (περιέχει πρωτεΐνες, ω3, σίδηρο, Β12)
  2. Σπανάκι και μπρόκολο (περιέχει βιταμίνες Α και C)
  3. Όσπρια (περιέχουν πρωτεΐνες, σίδηρο, ψευδάργυρο και βιοτίνη)
  4. Ξηρούς καρπούς (περιέχουν ψευδάργυρο και ω3 λιπαρά)
  5. Πουλερικά (περιέχουν πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας και σίδηρο)
  6. Αυγά (περιέχουν πρωτεΐνες, βιοτίνη και Β12)
  7. Ενισχυμένα Δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης (περιέχουν ψευδάργυρο, σίδηρο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β)
  8. Γάλα και γιαούρτι (περιέχουν ορό γάλακτος καζεΐνη και βιταμίνες)
  9. Καρότα (περιέχουν βιταμίνη Α)
  10. Στρείδια (περιέχουν ψευδάργυρο)

 

Συνοψίζοντας θα λέγαμε ότι όσον αφορά στη διατροφή η υγεία του τριχωτού της κεφαλής απαιτεί ένα ισορροπημένο διατροφικό πλάνο, το οποίο πρέπει να γίνει τρόπος ζωής,  με τις κατάλληλες ποσότητες για τον κάθε άνθρωπο ξεχωριστά.

ΣΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

x

Εγγραφείτε στο newsletter του
farmakeio express και κερδίστε κουπόνι
έκπτωσης αξίας 2€

EMAIL